måndag 25 oktober 2010

Uppdatering!

Det har varit så mycket så jag har inte hunnit uppdatera någonting.
Så...

Lördags.
Dressyr för underbara Susanne! Kunde knappt gått bättre, med tanke på både min och Disas lite "lata" höst. Susanne tyckte Disa gick på bättre i traven, men sämre i galoppen. Så det ska i arbeta på, eller mest jag, så jag inte sitter emot henne. Höfterna ska framåt! =)
Sen har jag fått mer tips om hur jag ska hantera den hårda högersidan. Så nu ett tag framöver blir det gummisnodd på framridningen. Både jag och Disa slappnade av när den kom på (även fast den var så lös att den hängde mest hela tiden). Psykoloi på hög nivå!
Tyvärr fick jag rida i min bruna allroundsadel, eftersom Miss Disa inte längre passar i den nya sadeln. Och det fick jag lida lite för, att sitta ner i trav i en dressyrsadel är inget emot att sitta ner i en hård allroundsadel... Och när hon då trampar på och får det fina steget, ja då sitter man ju inte, då studsar man.. Aj aj aj! hihihihi!
Som vanligt var det skillnad i höger och vänster varv, men som syster yster påpekade efteråt, kanske lite mycket skillnad...

För sen kom söndagen. När det var hoppning på schemat. Då var Disa halt. Eller hon är fortfarande halt. Fick springa med henne idag. Och hon markerar. Men verkar i övrigt inte ha ont, hade både igår (när jag red) och idag (när jag sprang brevid) lite svårt att få stopp på henne! Hon är så söt min vackra flicka, och knäpp!

Igår hände en sak för första gången som verkligen kändes i hela kroppen! Efter att jag och Disa fått tittat på när Jenny hoppade blev det lite ompyssel å så ut i hagen igen. Och hon som oftast bara går, utan att bry sig om man fått av grimman ordentligt eller inte, stannade, vände sig om och smågnäggade åt mig. Sen gick hon några steg, stannade igen och kikade på mig igen...

... <3

Det går egentligen inte att beskriva hur mycket jag tycker om den där hästen!!

Dagens
+ Hemma i tid för en gång skull! Kommer nog ha hunnit äta innan kl 19!! =)
- Jag och tekniska saker fungerar inte ihop för tillfället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar